سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یک نرم افزار باشگاه مشتریان خوب چه ویژگی هایی دارد؟


باشگاه مشتریان یک نرم‌افزار هوشمند با امکانات گسترده است که شمارا در زمینه مدیریت رفتار مشتریان راهنمایی می‌کند و سهم به سزایی درفروش شما خواهد داشت؛ زیرا می‌توانید نقاط قوت و ضعف خود را از رفتار مشتری به دست آورید و در جهت رفع آن اقدامات لازم را انجام دهید. نرم‌افزار وفاداری مشتریان یا سیستم باشگاه مشتریان به شما کمک می‌کند تا مشتریانی وفادار برای خود بسازید و همچنین مشتریان جدید کسب کنید و آن‌ها را به خرید بیشتر ترغیب نمایید و درنهایت فروش و سود خود را افزایش دهید. میزان موفقیت شما در تجارت و کسب‌وکارتان را مشتری‌ها تعیین می‌کنند؛ بنابراین اگر مشتریان کسب‌وکار شما برایتان دارای اهمیت باشند و دنبال راهکاری برای وفادار کردن و ماندگاری مشتریان خود، توسعه ارتباط با مشتریان و ایجاد یک تمایز با رقبای خود هستید، بهترین راه‌حل برای شما خرید نرم‌افزار باشگاه مشتریان است. هوشمند بودن در کنار برنامه‌ریزی منظم و پیوسته، فرآیند مدیریت مشتریان را توسط این نرم‌افزارها بسیار ساده کرده است.


ویژگی‌های نرم‌افزار باشگاه مشتریان

نرم‌ افزار باشگاه مشتریان، بانام‌های نرم افزار وفاداری مشتریان، نرم‌افزار لویالتی، سیستم کارت وفاداری، سیستم وفاداری مشتریان نیز شناخته‌شده است که با ارائه راهکارهای خلاقانه مشتریان را برای وفادار ماندن به کسب‌وکار و خرید مجدد ترغیب می‌کند. درواقع این نرم‌افزار یک نوع ابزار استراتژیک حفظ و وفاداری مشتری محسوب می‌شود که اغلب کسب‌وکارهای ارائه‌دهنده خدمات و محصولات آن را مورداستفاده قرار می‌دهند. این سیستم به‌صورت هدفمند و با برنامه‌ریزی منظم و پیوسته در جهت کسب منفعت برای مشتری و عرضه‌کننده خدمات یا محصولات که شما هستید عمل می‌کند. این برنامه می‌تواند با جمع‌آوری اطلاعات مربوط به مشتری ازجمله نیازها، علایق و رفتار خرید وی شمارا کمک کند تا در جهتی گام بردارید که فروش خود را افزایش دهید، به شکلی که هم مشتری و هم شما منتفع شوید. در راستای تحقق این هدف باشگاه مشتریان می‌بایست با ایجاد یک استراتژی خاص بین مشتریانی که عضو باشگاه هستند و آن‌هایی که عضو نیستند تمایز قائل شد. هر مشتری که از مجموعه خریدی انجام می‌دهد الزاماً عضو باشگاه مشتریان نیست بنابراین برای عضویت در باشگاه مشتریان می‌بایست شرایطی نظیر تعداد دفعات خرید، سقف خرید و ... در نظر گرفته شود. همچنین می‌توان در قالب برنامه وفاداری با ایجاد پروموشن ها، جوایز و... برای مشتریان خاص آن‌ها را به خود وفادار ساخت. مشتری وفادار مشتری است که ترجیح می‌دهد همیشه از فروشگاهی خاص خرید کند یا از ارائه‌دهنده‌ای خاص خدمات بگیرد.


یک سیستم باشگاه مشتریان خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

یک باشگاه مشتریان خوب موجب ایجاد فرصت های بیشماری جهت بازگرداندن مشتریان سابق شما می شود. این موضوع به این دلیل مهم است که منجر به افزایش ارزش چرخه حیات مشتری می گردد. 

اما آیا بسنده کردن به یک برنامه مبتنی بر امتیازدهی و اعطای پاداش به مشتری کافی است؟ 

آیا فقط با دادن پاداش به مشتری می توان او را در طول زمان نگه داشت و به خود وفادار ساخت؟ 

در صورتی که بخواهیم در بازار رقابتی که کالاهای متنوع بسیار زیادی به فروش می رسند و رقبای خلاقی در آن حضور دارند رقابت کنیم، لازمست که خلاقیت بیشتری به خرج دهیم. داشتن یک باشگاه مشتریان خوب و خلاق می تواند شما را بین رقبا متمایز سازد.

اما بهترین سناریوی باشگاه مشتریان، بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان، بهترین روش اجرا، باشگاه مشتریان با توجه به نوع کسب و کار شما باید دارای چه خصوصیاتی باشد؟

 طراحی یک سیستم باشگاه مشتریان خوب نیازمند طی چه مراحلی است؟ برای تمام کسب ‌و کارهایی که قصد راه‌ اندازی باشگاه مشتریان را دارند چنین سوالاتی به ‌وجود می ‌آید. 


این سوالات تعدادی از سوالات و دغدغه های مهمی هستند که هر کسب و کاری باید به آن فکر کند. و اگر بتواند راه حلی برای این دغدغه ها پیدا کند می تواند نسبت به رقبایش متفاوت عمل کند.


تشخیص جامعه‌ هدف باشگاه مشتریان

اولین گام در جهت راه اندازی برنامه وفاداری مشخص کردن جامعه هدف شماست. شما باید بتوانید مشتریان خود را که شامل مشتریان فعلی، مشتریان جدید و مشتریان قدیمی که شما را فراموش کرده اند هستند از هم تفکیک کنید. باید بررسی نمایید که اولویت با کدام یک از این مشتریان است و کدام دسته از آن ها می ‌توانند سود بیشتری برای مجموعه شما به ارمغان بیاورند. سپس می توانید بهترین آن ها را بعنوان جامعه‌ هدف باشگاه مشتریان قرار دهید و یک سیستم باشگاه مشتریان خوب طراحی نمایید.



طراحی نرم افزار باشگاه مشتریان

دومین گام برای راه اندازی بهترین باشگاه مشتریان وفادار طراحی نرم افزار باشگاه مشتریان است که باید توسط یک تیم برنامه نویسی معتبر و حرفه ای انجام گیرد. وجود ایرادهای نرم افزاری، اشکالات ظاهری، رابط کاربری نامناسب و سایر موارد مربوط به طراحی سیستم باشگاه مشتریان می تواند به صورت مستقیم روی عملکرد باشگاه تاثیر منفی بگذارد، بنابراین باید توسط یک گروه مجرب، خلاق، توانمند در حل مسئله و ایده پرداز انجام شود.


شناسایی و طبقه بندی نیازها

سومین گام تشخیص و تحلیل نیازهای کسب و کار شماست. پیش از راه اندازی سیستم وفاداری مشتری باید اهداف و خواسته های دقیق خود را مشخص نمایید. نیازهای شما باید تجزیه و تحلیل شود و متناسب با آن ها یک نرم افزار باشگاه مشتریان خوب پیاده سازی شود.


تعریف بهترین سناریوی باشگاه مشتریان

گام بعدی در این راه تعریف سناریو است. سناریوی باشگاه وفاداری و نحوه راه اندازی و اجرای چنین سیستمی به کسب ‌و کار شما بستگی دارد. پیش از راه اندازی می توانید از نمونه‌ های موفق باشگاه مشتریان الگو برداری کنید و از تجربیاتی که دیگران در طراحی و راه‌ اندازی باشگاه مشتریان برای کسب‌ و کارهای مختلف کسب نموده اند استفاده نمایید. پس از مشخص شدن سناریو باید به دنبال بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان باشید که بتواند به شما در پیاده ‌سازی برنامه وفاداری برای کسب ‌و کارتان کمک کند. بهتر است نرم افزاری را انتخاب کنید که کاملا با برنامه وفاداری شما انطباق داشته باشد.


تست نرم افزار باشگاه مشتریان

پس از اینکه مراحل برنامه نویسی باشگاه مشتریان به پایان رسید باید تست و آزمون روی آن صورت گیرد. در این گام باید تمام بخش های نرم افزار مورد بررسی قرار گیرد تا خطاها و مشکلات آن در صورت وجود آشکار و رفع گردد.