سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکات مهم پیش از راهاندازی باشگاه مشتریان

8 نکته در راه‌اندازی باشگاه مشتریان را در این مقاله توضیح داده‌ایم. موضوع باشگاه مشتریان برای اولین بار در کشور آلمان مطرح گردید و هدف اصلی آن رقابت بین صاحبان کسب و کارها از طریق ارائه‌ خدمات به مشتریان بود. بازاریابان بر این باورند که باشگاه مشتریان می‌تواند، موجب افزایش وفاداری مشتریان و فروش بیشتر گردد. بر اساس این تفکر قصد داریم طی این مقاله 8 نکته در راه‌اندازی باشگاه مشتریان را مورد ارزیابی قرار دهیم.


8 نکته در راه‌اندازی باشگاه مشتریان:

 

  • به خطرها فکر کنید

 

باشگاه مشتریان با اینکه می‌تواند سود خوبی برای سازمان شما داشته باشد اما راه‌اندازی آن بسیار پرهزینه می‌باشد. بنابراین عدم پردازش صحیح اطلاعات ممکن است منجر به شکست پروژه گردد. جهت جلوگیری از رخ دادن چنین مشکلی، بهتر است به جای تمرکز بر تخفیف و تنوع‌سازی آن، بر روی روابط عمومی و افزایش کیفیت محصولات خود تمرکز نمایید. بهترین هدیه‌ای که می‌توانید به مشتریان خود ارائه نمایید محصول با کیفیت است.


 

  • با احساس فکر کنید

 

شما در باشگاه مشتریان با احساس مشتری سر و کار دارید. هنگامی که مشتریانتان احساس کنند که شما به آن‌ها نزدیک هستید و مشکلاتشان را درک نموده و جهت رفع آن‌ها تلاش می‌کنید باشگاه مشتریان شما موفق بوده است. در صورتی که مشتریان نسبت به شما احساس خوشایندی داشته باشند با دیدگاه بهتری با محصولات و خدمات شما برخورد می‌نمایند. بعنوان مثال اگر شما در روز تولد اعضای باشگاه مشتریان خود هدیه‌ای برای آنان ارسال نمایید، آنان را به خود وفادارتر می‌سازید.


 

  • وفاداری مشتریان را بدست آورید

 

دقت نمایید که ایجاد احساس وفاداری در مشتریان خریدنی نبوده و باید آن را بدست‌آورید. تا زمانی که بر قلب و روح مشتری اثر نگذارید با ارائه  هدیه‌ها، تخفیف‌ها و حتی رفتار‌های دیگر نیز نمی‌توانید آن‌ها را به خود وفادار نمایید. سعی کنید به مشتریان نشان دهید که برایش ارزش قائل هستید و از خدمت به آن‌ها رضایت دارید. در صورتی که با قلبتان به استقبال آن‌ها بروید آن‌ها همراه شما می‌مانند و بدین ترتیب وفاداری مشتریان را بدست می‌آورید.


 

  • اخلاقی عمل نمایید

 

باشگاه مشتریان و فعالیت‌هایی که در آن صورت می‌گیرد، می‌تواند روی بازار و رقبا و علی الخصوص رفتار مشتریان تأثیر بگذارد. لازم به ذکر است که تخفیف‌هایی که شما هر از گاهی روی خدمات و محصولاتتان به مشتریان ارائه می‌دهید می‌تواند تأثیر نامطلوبی روی کسب و کار دیگران بگذارد. همچنین ممکن است اثر مخربی بر بازار فروش و عرضه‌ی آن خدمات و محصولات داشته باشد. ثابت شده است که حباب سود‌های کوتاه مدت در مدت زمان کوتاهی از بین می‌رود اما اثر نامطلوبی که روی بازار گذاشته است، با شدت بیشتری به سوی خود شما باز می‌گردد.


 

  • به دنبال پاسخ سوالاتتان باشید

 

سوالاتی وجود دارد که پیش از راه اندازی باشگاه مشتریان باید پاسخ آن‌ها را بیابید تا به هدف اصلی خود دست یابید. باید فکر کنید که با راه‌اندازی باشگاه مشتریان چه چیزی را می‌خواهید ارائه نمایید؟ برنامه‌ریزی شما برای شش ماه آینده به چه صورت می‌باشد؟ آیا مشتریان خود را دسته‌بندی نموده‌اید؟ آیا از عملکرد رقبا و همکاران خود آگاه هستید؟ با بررسی این سؤالات و یافتن پاسخ آن‌ها می‌توانید با برنامه و هدف‌گذاری صحیح وارد میدان رقابت گردید و به راحتی شکست نمی‌خورید.


 

  • نظرسنجی را فراموش نکنید

 

نظر سنجی از پرسنل، همکاران، مشتریان و افرادی که به نوعی با کسب و کار شما در ارتباط می‌باشند بسیار مهم است. سعی کنید نظر این افراد را نسبت به محصولات و خدماتی که تا به حال به آن‌ها ارائه نموده‌اید پرس و جو کنید. با این نظرسنجی می‌توانید آگاه شوید که کدام قسمت از فعالیت‌های شما برای آنان بهتر بوده و در راستای بهتر نمودن کار‌ها و خدمات خود تلاش نمایید.


 

  • خدمات قابل فهم باشد باشید

 

آنچه در باشگاه مشتریان عرضه می‌شود باید فاقد پیچیدگی، کاملاً واضح و روشن و قابل فهم باشد. سعی کنید خدماتی را به مشتریان ارائه نمایید که برای خودتان و همکارانتان مشخص باشد. زمانی که خدمات شما برای مشتری قابل لمس باشد بیشتر از آن لذت می‌برد. در اینصورت می‌توانید مطمئن باشید که باشگاه مشتریان شما مؤثر و کارامد است.


 

  • با دنیای آنلاین آشنا شوید

 

شما می توانید با یک کلیک با اغلب مشتریانتان ارتباط برقرار نمایید. در صورتی که باشگاه مشتریان خود را مبتنی بر وب تعریف نمایید می توانید از مزایای زیادی بهره‌ مند گردید و ارتباطتان را با مشتریان افزایش دهید.



منبع: https://customer-club-software.ir/8-tips-settingup-customer-club/

ش