سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اصول قیمت گذاری نرم افزار باشگاه مشتریان

قیمت باشگاه مشتریان بر چه اساسی تایین می شود؟

قیمت گذاری نرم افزار باشگاه مشتریان در ایران متفاوت است و معمولا این سوال برای کاربران آن پیش می‌آید که دلیل این اختلاف قیمت چیست. طی این مقاله قصد داریم این موضوع را به طور کامل مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم تا بتوانیم پاسخگوی سوالات موجود در ذهن شما عزیزان باشیم.


دلایل اختلاف قیمت باشگاه مشتریان

یکی از عوامل مؤثر بر روی قیمت‌گذاری نرم‌افزار باشگاه مشتریان هزینه‌های حاصل از راه‌اندازی آن است. معمولاً اغلب کسب و کار‌ها سعی می‌نمایند به یک روش قیمت‌گذاری منطقی برای کسب و کار خود برسند. لازم به ذکر است که عوامل مختلفی بر روی قیمت‌ نرم افزار باشگاه مشتریان تاثیر می‌گذارد. از جمله آن‌ها می‌توان به هزینه‌های راه اندازی نرم افزار، پشتیبانی، انجام شخصی سازی‌ها، انواع بروزرسانی سیستم و غیره اشاره نمود. بنابراین هر کسب و کاری بر حسب عوامل گوناگونی که برایش هزینه‌ای به دنبال دارد، و بر اساس همان هزینه‌ها به تعیین قیمت می‌پردازد.


قیمت گذاری چه چیزی را مشخص می کند؟

جهت ارائه قیمت بالا یا پایین سیستم باشگاه مشتریان دلایل مختلفی وجود دارد. انتخاب گروه هدف خاص یکی از این دلایل محسوب می‌گردد. بدین صورت که با قیمت پایین، کسب و کار‌های کوچک بعنوان هدف گرفته می‌شوند و با قیمت بالاتر کسب و کار‌های بزرگتر به عنوان هدف در نظر گرفته می‌شوند. چنین مدلی زمانی بازدهی دارد که یک کسب و کار سیستم خدماتی خود را برای کسب و کار‌های بزرگ طراحی نموده و امکانات ویژه‌ای را ارائه نماید. در واقع آن‌ها قیمت‌گذاری خود را به صورتی انجام می‌دهند تا قادر باشند آن را در گروه هدف خود اجرا نمایند و گروه هدف مورد نظرشان را در جهت خدمات و محصولاتشان سوق دهند. در حقیقت می‌توان چنین بیان نمود که قیمت‌گذاری تعیین‌کننده گروه هدف نیز است. بنابراین محصولی با کیفیت بالاتر و هزینه تولید بیشتر قیمت بیشتری دارد و محصولی با کیفیت پایین‌تر و هزینه تولید کمتر قیمت کمتری دارد.


در چه صورت قیمت گذاری نرم افزار باشگاه مشتریان تعیین کننده گروه هدف نیست؟

قیمت نرم افزار باشگاه مشتریان هنگامی گروه هدف را مشخص نمی‌کند که قیمت‌گذاری به صورت شناور باشد. همچنین زمانی که هر کسب و کاری قادر باشد متناسب با عوامل گوناگونی نظیر اندازه کسب و کار یا میزان سود از یک سیستم استفاده نماید. در صورتی که یک شرکت بتواند به صورت همزمان محصولات خود را هم به مشاغل کوچک و هم بزرگ ارائه نماید، از این نوع قیمت گذاری (درصدی از درآمد) استفاده می‌کند. این مجموعه‌ها باید بتوانند بر اساس انواع کسب و کارها شخصی سازی انجام دهند و به صورت همزمان پاسخگوی نیاز هر یک از آن‌ها باشند.


آیا همه شرکت ها می توانند قیمت گذاری یکسانی داشته باشند؟

معمولا برخی از مشتریان انتظار دارند تمام شرکت‌ها از مدل قیمت گذاری یکسانی برای نرم افزار باشگاه مشتریان خود استفاده کنند. لازم به ذکر است که قیمت گذاری هر محصول یا خدمت تحت عوامل گوناگونی صورت می‌گیرد. همچنین هر مجموعه‌ای جهت رسیدن به یک قیمت منطقی از روش‌های آزمون و خطا استفاده می‌نمایند.